پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ |۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 15, 2024
دوره طرح دانش و معرفت افزایی ضیافت اندیشه

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه خداوند در برابر اعتراض فرشتگان برای برتری و خلیفه بودن انسان، به مسئله معرفت و علم او اشاره کرده است، گفت: علم، ملاک خلیفه الله شدن و رشد انسان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امروز در جمع اساتید دانشگاه علوم پزشکی همدان که در دوره طرح دانش و معرفت افزایی ضیافت اندیشه شرکت کرده‌اند، اظهار داشت: حقایق بسیاری در عالم وجود دارد، اما به لحاظ آنکه افق نگاه انسان کوتاه است، کمتر به آن توجه می‌کنند و لذا نقش مذهب و دین ایجاد نگاه جدیدی برای بشر و فهم درست از حقایق عالم است.

وی با بیان اینکه حقایق هستی و حقایق تکوینی تغییر نمی‌کنند، گفت: در این عرصه مهم نسبت و فهم ما با حقایق است و دین آمده تا این نسبت را اصلاح کند

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه خداوند در برابر اعتراض فرشتگان برای برتری و خلیفه بودن انسان، به مسئله معرفت و علم او اشاره کرده است، یادآور شد: علم، ملاک خلیفه الله شدن و رشد انسان است.

وی با قدردانی از تلاش جامعه پزشکی، اظهار کرد: رشته شما مطالعه در مورد انسان است، کار انبیا الهی معرفت افزایی نسبت به انسان و کار عرفان هم شناخت انسان، که هر سه موضوع واحدی دارند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به اینکه بنابر آیات قرآن وقتی انسان از دنیا می‌رود وجود او را کامل می‌گیرند، خاطرنشان کرد: این یعنی جسمی که می‌ماند هیچ درصدی از وجود ما نیست، به بیان دیگر جسم همانند مرکبی است که بر آن سوار می شویم و بعد از مدتی از نفس می‌افتد، لذا باید برای بعد از پیاده شدن آن هم فکر کرد.

وی با تأکید بر اینکه تمام گرفتاری‌های بشر این است که حقیقت وجودی خودش را فراموش کرده است، گفت: اگر انسان حقیقت وجودی خود را بشناسد، خدا را خواهد شناخت که حضور در این نشست‌ها زمینه ساز شکوفا شدن این ظرفیت‌ها در انسان است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه موفقیت‌های امروز در عرصه پزشکی و علم طب مرهون زحمات و تلاش‌های پزشکان ماست، تصریح کرد: با توجه به اینکه بوعلی سینا در همدان است، انتظار داریم طب در همدان برجسته باشد و در دنیا همدان به عنوان مرکز طب سینوی مطرح شود.

وی ابراز کرد: همچنین در این جلسات لازم است تا دغدغه‌ها و نیازهای جامعه پزشکی و پرستاری شنیده شود و برای رفع آن اقدامات لازم را انجام دهیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha